Pages

Aprilia RSV4 RF & TUONO V4


PENGEDAR tunggal motosikal Aprilia di Malaysia, NAZA Premira Sdn Bhd melancarkan edisi terbaharu dua mesin lumba - 2016 Aprilia RSV4 RF Edisi Terhad dan Aprilia TUONO V4 1100 Factory Edition, sempena Eni FIM Superbike World Championship di Litar Antarabangsa Sepang buat kali kedua dalam sejarah, baru-baru ini.

Pengerusi Eksekutif Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Kumpulan NAZA World, Datuk Wira SM Faisal SM Nasimuddin berkata, Aprilia mempunyai reputasi cemerlang di peringkat pertandingan sedunia.

"Dengan pelancaran kedua-dua model, kami akan membawa DNA perlumbaan, semangat dan ketabahan Aprilia. Motosikal ini pastinya akan mengepam adrenalin dan memuaskan hati peminat superbike.

“NAZA akan terus bekerjasama dengan Kumpulan Piaggio membawa persembahan Aprilia terbaik kepada para pelanggan kami di Malaysia," katanya semasa pelancaran dua motosikal berkenaan.

Hadir sama, Pengurus Jualan Piaggio Asia Pasifik, Neri Miclaus.


Aprilia RSV4 RF Edisi Terhad

Dengan kemenangan di Kejuaraan Perlumbaan Dunia, Aprilia memegang rekod kemenangan pengeluar Eropah dalam sejarah pertandingan motosikal.

Bagi tahun 2015, Aprilia memperhalusi jentera dua rodanya ini dengan motosikal lebih ringan (kurang daripada 2.5kg berat sebelumnya), menjadi lebih berkuasa.

Terima kasih kepada enjin baharu 200hp.

Digabungkan dengan casis disemak semula, pengendalian lebih baik dan pakej elektronik dipertingkatkan, RSV4 makin mantap.

Untuk meraikan kedatangan raja baru motosikal ini, Naza Premira menawarkan rakyat Malaysia Aprilia RSV4 RF edisi terhad (hanya 500 unit yang ada di seluruh dunia).

V4 enjin paling revolusioner dan kuat pernah dibina oleh Aprilia. Ia menyampaikan tambahan lebih daripada 16 HP dan melintasi ambang 200HP output kuasa maksimum, menjadikannya salah satu daripada sportbikes paling thrilling untuk ditunggang.

Aprilia terus memikat dengan suit perisian APRC (Prestasi Kawalan Tunggangan Aprilia), termasuk Traction Control (ATC) (lapan hala laras) dan Kawalan wheelie (AWC) Kawalan Pelancaran (ALC), semua yang boleh dikonfigurasikan dan dinyahaktifkan secara bebas.

Ia juga menyediakan Shift Pantas dan tiga tetapan Pelancaran Kawalan untuk memastikannya berada di landasan yang tepat.

Sistem bahan api di mana kotak udara dengan depan pengambilan udara dinamik. Marelli 4 badan pendikit 48 mm dengan 8 penyuntik dan generasi terkini pengurusan enjin Ride-By-Wire.

Magneti Marelli digital sistem penyalaan elektronik bersepadu dalam sistem kawalan enjin, dengan satu palam pencucuh setiap silinder dan “kayu-gegelung”.
Kotak gearnya dengan enam kelajuan.

SPESIFIKASI

APRILIA RSV4 RF EDISI TERHAD
Enjin: Aprilia longitud 65° V-4 cylinder, 4-stroke, liquid cooling system, double overhead camshafts (DOHC), four valves per cylinder
Bahan api: Petrol tanpa plumbum
Bore and stroke: 78 x 52.3 mm
Kapasiti enjin: 999.6 cc
Kuasa maksimum: 201 HP (148 kW)
Tork maksimum: 115 Nm
Rim: Aloi aluminium tiruan, 5 jejari
Berat kering: 180 kg
Tangki: 18.5 liter (4 liter termasuk simpanan)
Harga: RM138,800 (termasuk GST)


Aprilia TUONO V4 1100 Edisi Kilang

Aprilia telah membawa evolusi terbaharu dalam jentera TUONO V4 1100 Edisi Kilangnya ke jalan raya. Motosikal keluarga RSV4 itu dikatakan paling tepat digambarkan pasti membangkitkan adrenalin penunggangnya.

Sejarah pengalaman kemenangan Tuono yang membenarkan Aprilia melebihi had sebelum ini seolah-olah tidak dapat diatasi.

Dengan enjin V4 dirombak, kini membawanya ke 1100cc dan 175hp serta tork maksimum 121Nm), casis ditakrifkan semula, Tuono V4 1100 Kilang lebih tangkas.
Pakej APRC dimajukan lagi untuk memastikan perjalanan lebih berkesan dan kemudahan lebih besar.

Terima kasih kepada usaha memberi lebih perlindungan dan wajah aerodinamik kepada wajah sukan baharu ini.

Unit lampu relatif juga berubah, keseluruhan 1.5 kg lebih ringan, dilengkapi dengan teknologi LED dan bentuk lebih moden bagi reka bentuk keseluruhan.

TUONO V4 1100 kilang menonjol dengan fairing rel baharu, berasal dari RSV4, tanda aras yang benar dalam reka bentuk motosikal sport. Pelana kini lebih selesa, dibandingkan sebelumnya.

Terima kasih kepada kedudukan tempat duduk 15 mm lebih rendah dan gaya baharu. Papan ergonomik kedua-dua versi TUONO V4 1100 berubah, lebih selesa dan meningkatkan perasaan kawalan lengkap untuk penunggang.

Generasi ketiga APRC, peralatan standard pada TUONO V4 1100 unit baharu, diintegrasikan sepenuhnya dengan Ride-by-Wire pengurusan halus penuh Multimap elektronik enjin V4 yang diperbaharui.

TUONO 1100 V4 dilengkapi sistem Race ABS, dibangunkan dengan kerjasama Bosch untuk menjamin keselamatan maksimum di jalan raya.

Dengan berat hanya 2 kg, menerima pakai strategi RLM (Tebatan Belakang roda Lift-up) yang mengehadkan angkat roda belakang (stoppies) apabila brek mendadak. Selain itu, ia boleh terlepas dan mudah diselaraskan pada 3 tetapan dengan mengakses menu alat kawalan kelompok.

Kedua-dua motosikal ini datang dengan jaminan pengilang dua tahun atau 20,000 km.

SPESIFIKASI

APRILIA TUONO V4 1100 KILANG
Enjin: Aprilia membujur 65 ° V-4 silinder, 4 lejang, cecair
Bahan api: Petrol tanpa plumbum
Bore dan strok: 81 x 52.3 mm
Kapasiti enjin: 1077 cc
Kuasa maksimum: 175 HP (129 kW)
Tork maksimum: 121 Nm
Berat kering: 184 kg*
Tangki: 18.5 liter (termasuk rizab 4 liter)
Harga: RM118,800 (termasuk GST)




Admin

No comments:

Post a Comment